Χάπια, εμβόλια κτλ…

Χάπια ελονοσίας, βιβλιάρια και οδηγίες προς ταξιδιώτες!
Χάπια ελονοσίας, βιβλιάρια και οδηγίες προς ταξιδιώτες!

Χτες μετά από την επίσκεψή μου στη “Διεύθυνση Υγείας” και στο νοσοκομείο Λοιμωδών Θεσσαλονίκης, όπου έκανα προληπτικά εξέταση αίματος ώστε να ξέρω σε τι κατάσταση βρίσκονται και πόσα είναι τα αντισώματα που έχω για τους διάφορους ιούς, έφυγα αρκετά χαρούμενος, αφού τελικά βρέθηκαν ορισμένα εμβόλια τα οποία ήταν είδος υπό εξαφάνιση στη χώρα μας, όπως φυσικά και εκατοντάδες άλλα φάρμακα και ιατρικός εξοπλισμός! Επίσης με χαρά, αλλά και μεγάλη μου έκπληξη, έμαθα πως στα περισσότερα φάρμακα και εμβόλια που θα χρειαστεί να κάνουμε πριν ξεκινήσουμε για Αφρική, η συμμετοχή μας είναι σχετικά μικρή και σε αρκετά από αυτά δεν πληρώνουμε…τίποτα! Θα μου πείτε “Πλάκα μας κάνεις ρε συ Γκόγκο, εδώ πληρώνουμε για την υποθαλάσσια σήραγγα που δεν πρόκειται να γίνει πριν τη δευτέρα παρουσία, για το μετρό που όταν τελικά γίνει θα πηγαίνουμε για Σαββατοκύριακο στον Άρη και στην τελική για απλή είσοδο στο νοσοκομείο(!), το πρόβλημά μας είναι στα χάπια της ελονοσίας;;;” και δεν θα ‘χετε και κανένα άδικο και μαζί σας είμαι, αλλά όφειλα να το πω για όποιον ίσως ενδιαφέρεται για ένα παρόμοιο ταξίδι…

Εμβόλια...
Εμβόλια…

Τα εμβόλια αυτά είναι για τη λύσσα. Μιλώντας με τον Ηλία τον Βροχίδη, ξέρετε αυτόν τον τρελό που το 2007 ξεκίνησε μ’ένα Honda XR250 για ένα ταξίδι αναψυχής προς Ινδία μεριά ολομόναχος και τελικά γύρισε μετά από σχεδόν…2,5 χρόνια (!), τέλος πάντων μιλώντας μαζί του, από την πρώτη ώρα μου είχε τονίσει την σπουδαιότητα του συγκεκριμένου εμβολίου, αφού σε περίπτωση μόλυνσης από ζώο, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε θάνατο σε μερικές μόλις ώρες! Το εμβόλιο αυτό ήταν σε έλλειψη ως γνωστόν λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης στον τομέα της υγείας και ως θαύμα ξαφνικά βρέθηκαν. Να σας πω στο σημείο αυτό πως κατά τη διάρκεια της αναζήτησής του, γνωστός που δουλεύει στον κλάδο της υγείας, μας πρότεινε μέχρι και να απευθυνθούμε σε γειτονικές βαλκανικές χώρες, όπου όπως μας είπε ξέρει πως σίγουρα υπάρχουν και πως αρκετοί μπαίνουν σε αυτή τη διαδικασία…Πάθαμε πλάκα όπως καταλαβαίνεται!

Τα χάπια για την ελονοσία.
Τα χάπια για την ελονοσία. Ένα την βδομάδα!

Τελικά μερικές ώρες μετά που ξαναπέρασα για να μάθω τα αποτελέσματα της εξέτασης αίματος, η γιατρός με ενημέρωσε πως ήμουν πάρα πολύ καλά εμβολιασμένος (είχε τσεκάρει και το παιδικό βιβλιάριο υγείας μου) και πως είχα αρκετά αποθέματα αντισωμάτων για την Ηπατίτιδα Β και πως θα χρειαστώ “μόνο” εμβόλια για την μηνιγγίτιδα, για την διφθερίτιδα, τον τέτανο, τον κοκκύτη, την πολιομυελίτιδα (τα τελευταία 4 γίνονται με ένα τρύπημα) , την ηπατίτιδα Α, τον τύφο και την λύσσα, αφού αυτό του κίτρινου πυρετού, όπως σας είπα και χτες, το είχα κάνει το 2006 όταν άφηνα το σπιτάκι μου και την μανούλα μου και έφευγα για τα καράβια, όντας σπουδαστής στην σχολή εμποροπλοιάρχων…τελικά δεν ήμουν για τέτοιου είδους ταξίδια και η βεσπούλα μου όπως σήμερα αποδεικνύεται, με καλύπτει σε όλους τους τομείς κι ας μην με αμείβει με πολλές χιλιάδες ευρώ κάθε μήνα! Με αποζημιώνει με άλλα, άυλα, αλλά πολύ πιο σπουδαία ανταλλάγματα!!!

Το κόστος ορισμένων εμβολίων.
Το κόστος ορισμένων εμβολίων.

Φεύγοντας απ’το νοσοκομείο, είχα μαζί μου τις 2 συνταγές που μου έγραψε η γιατρός. Πετάχτηκα και μέχρι την Διεύθυνση Υγείας, όπου και έκλεισα ένα ραντεβού για την επόμενη βδομάδα, ώστε να κάνω και τα δυο εμβόλια για τα οποία είναι υπεύθυνοι αυτοί (λύσσας και τύφου). Για να τα κάνεις όμως, θα πρέπει πρώτα να καταβάλεις το απαραίτητο αντίτιμο σε μια τράπεζα εκ των Alpha ή Εθνική, στο λογαριασμό του Ινστιτούτου Παστέρ, πράγμα το οποίο έκανα σήμερα για να είμαι έτοιμος.

Φεύγοντας από κει ακολούθησε τηλεφωνική συνεννόηση με τον Σταύρο, γνωστό μου φαρμακοποιό στο επάγγελμα, ώστε να βρει και να μου φέρει όλα όσα έγραφαν οι 2 συνταγές. Το μόνο στο οποίο δυσκολεύτηκε λιγάκι ήταν το εμβόλιο της μηνιγγίτιδας, το οποίο θα μου φέρει σήμερα, αφού κι αυτό είναι σε έλλειψη. Σταύρο σε ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση!

Οδηγίες προς ταξιδιώτες.
Οδηγίες προς ταξιδιώτες.

Αυτό που μου μένει τώρα λοιπόν είναι να τρυπηθώ από βδομάδα και στο θέμα υγείας – πρόληψης είμαι σχεδόν κομπλέ. Την προηγούμενη εβδομάδα πέρασα και από οδοντίατρο για checkup (όλα ΟΚ) και από γενική εξέταση αίματος και ούρων (κι εδώ ΟΚ). Α! Να αναφέρω πως τα εμβόλια δεν γίνονται μια κι έξω. Ορισμένα απαιτούν (όπως αυτό της λύσσας) 2 ή και 3 δόσεις και συνολικά απαιτούν από 28 ημέρες έως και 6 μήνες για να γίνουν. Οπότε θα πρέπει να γίνει και ο αντίστοιχος προγραμματισμός. Όλα τα παραπάνω δεν είναι ιατρικές συμβουλές, ούτε σας λέμε πως να προφυλαχθείτε από τους πιθανούς κινδύνους! Αυτό θα σας το πει ο γιατρός σας και μόνον αυτός!

Τέλος στο πρόβλημα που έχουμε με το πως θα φορτίζουμε το laptop που θα κουβαλάμε μαζί μας, καταλήξαμε σε αυτό…

Ηλιακός φορτιστής.
Ηλιακός φορτιστής.

Είναι ένα μαραφέτι 3 σε 1:

1.ηλιακός θερμο…εεεε…φορτιστής θέλω να πω!
2.μπαταρία 16000mAh!
3.φορτιστής για όλες τις ηλεκτρικές συσκευές (20+ αντάπτορες), είτε από τον ήλιο, είτε από την πρίζα!

Το παραγγείλαμε από ebay και ήρθε σε λιγότερο από…24 ώρες(!) με κόστος 80 ευρώ. Ακόμα δεν ξέρουμε κατά πόσο κάνει δουλειά, αλλά μόλις τον παρέλαβα και δοκίμασα να φορτίσω το laptop με την λίγη μπαταρία που είχε μέσα, χωρίς να φορτίσω την δική του μπαταρία δηλαδή, σε 10 λεπτά από 70% πήγε στο 100% (η μπαταρία του laptop)! Είμαστε πολύ περίεργοι να δούμε τις επιδόσεις του κάτω από τον καυτό ήλιο της Αφρικής!

Να έχετε ένα καλό τριήμερο!

Στέργιος

3 thoughts on “Χάπια, εμβόλια κτλ…”

  1. Στέργιο, όταν εμείς κάναμε τα εμβόλια ένα χρόνο πριν περίπου δεν πληρώσαμε δεκάρα τσακιστή;; Γιατί έτσι;; Έχει αλλάξει κάτι στο Ελλάντα;;

    Καλορίζικος και ο ταχυφορτιστής!! Από ήλιο θα φάτε καλά αλλά μη νομίζεις ότι θα πεθάνετε κιόλας.. είναι συναρπαστικό περνώντας τις χώρες να νιώθεις το κλίμα να αλλάζει και συ απλά να το τρως στη μάπα!

    Like

    1. Γεια σας παιδιά!
      Πώς τα περνάτε;
      Ναι, εμείς δυστυχώς πρέπει να πληρώσουμε ορισμένα πράγματα, όπως τα εμβόλια της λύσσας (25€Χ3 δόσεις), του κίτρινου πυρετού (10€) και του τύφου (7€), κι επίσης κάθε πακέτο Lariam σχεδόν 4 ευρώ.
      Αυτά ενώ είμαστε ασφαλισμένοι (ΙΚΑ + ΤΕΒΕ)!
      Μάλλον άλλαξαν αρκετά και άλλα τόσα επίκειται ν’ αλλάξουν (φουλ της ιδιωτικοποίησης)…

      Like

  2. Στέργιο, μου κάνει τρομερή εντύπωση που πληρώνεις για να κάνεις τα εμβόλια. Εμείς, όταν είχε έρθει h ώρα, επισκεφτήκαμε τις κατα τόπους υπηρεσίες και δεν πληρώσαμε δεκάρα τσακιστή!!! Και τα κάναμε όλα και μας έδωσαν και χάπια για τη μαλάρια τσάμπα εννοείται!!

    Γιατί έτσι; Έχει αλλάξει κάτι;;

    Nikos&Georgia

    υ.γ.: καλορίζικος και ο ηλιακός ταχυφορτιστής!!

    Like

Leave a comment